.: : : : : : :.    
Santana 82 1,6D
Passat trophy 87 1,6B
Quantum 87 2,2
VW PROJECT !!!
My Quantum
My Coupe
Friend's Car's
Santany w Polsce
VW SANTANA
VW SANTANA 333 Racing
VW SANTANA 2000
VW SANTANA 3000
VW QUANTUM
VW QUANTUM 2000
FORD VERSAILLES
TECNO 2
POLICE CAR
CRASH
VIRTUAL TUNING
DZIWNE, FUNNY
SANTANA
SANTANA 2000
TECNO II
VERSAILLES
QUANTUM
W październiku 1980 roku przedstawiono prototyp zupełnie innego PASSATA....
Dane techniczne
Usterki
Porady
SWAP na 5cylindrów
VIN
Passat? Santana? Quantum?
Sprzedam Santane
GG  3709678
mail SKOPEK
!!! MY MOVIE !!!
WYGASZACZE
INSTRUKCJE
SANTANA W TV
LOGO VW

USTKA - PRZEWŁOKA

32B

Santana - opis

Passat - opis

Quantum - opis

W tym dziale opisane zostały modele identyfikowane przez Volkswagena jako 32B czyli potocznie B2. Produkowane w latach 82-88.

Szczegółowe informacje zawarte są w podstronach SANTANA? PASSAT? QUANTUM?.

Jesteś na stronie poświęconej tym modelom w wersji nadwoziowej sedan tł. niem. Stufenheck. Ta wersja nadwozia dużo zawdzięcza Audi a dokładniej modelu 80. Układ zawieszenia przedniego składa się z kolumny mcpersona, która jest zamocowana na wahaczu przy pomocy stablizatora. kolumna mcpersona posiada mocowania końcówek drążków kierowniczych. Tylne zawieszenie belka "wleczona" inaczej niż w Audi 80. Najważniejszą jednak cechą VW32B to wzdłużne ustawienie silnika. Dzięki temu zaistniała możliwość zamontowania silnika 5cylindrowego w Volkswagenie co w tamtych latach było nowością.

Santana co to? Ten gitarzysta? Jeep suzuki santana? nie to model Volkswagena, który był pierwszym autem Volkswagena posiadający "prawdziwe" nadwozie trójbryłowe (jetta i polo w sedanie nie miały grodzi między kanapą a bagażnikiem). W latach 80tych była autem pomostowym w klasie średniej i wyższej. Niestety Niemcy nie docenili tej bryły. Bardziej populare były auta 3 i 5 drzwiowe. Niemcy uważali, że Santana była niepraktyczna przez to że posiadała grodź miedzy kanapą a bagażnikiem, dlatego bardziej popularne były wersje kombi. Tak samo traktowali przestrzeń nad bagażnikiem. Santana była częściej kupywana przez ludzi w średnio starszym wieku tzw. dziadkowóz :-) Najbardziej popularną jednostką napędową były silniki diesla (oznacz. CR, JK) o pojemności 1566cm3. Osiągi nie są mocną stroną tych silników prędkość max przy skrzyni 4 biegowej manualnej 140km/h 54 ps. Za to spalanie na poziomie 4,5 litra /100km i niesamowita niezawodność. Dla bardziej wymagających montowane były silniki diesla turbo doładowane (oznacz. CY) 70 ps predkość maksymalna 175 km/h.

Passat jak sama nazwa wskazuje "stałe wiatry" Niemcy nie lubią zmian. Wystarczy spojżeć na Golfa ,V który ma dużo cech z pierwszej edycji. Dla Niemców auto w tamtych latach musiały być praktyczne i niezawodne, więc moge zaryzykować stwierdzeniem santana "nietrafiony model na rynek niemiecki. Jednak wersje kombi cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem więc VW32B nie zniknął z taśmy produkcyjnej np. fabryka położona w EMDEM. Po niecałych 4 latach produkcji wprowadzili lifting:

  • szerokie zderzaki z pomarańczowymi kierunkowskazami
  • listwy szersze na drzwiach
  • większe felgi 14"
  • lampy z halogenami w wewnętrznej części
  • szeroki grill
  • brak chromów na uszczelkach okiennych
  • i inne, dokładniejszy opis w podanym modelu powyżej

Nazwa Passat została przywrócona z pierwszej wersji VW32 czyli B1. Już dla wspólnej grupy nadwoziowej sedan, kombi, hacback, coupe.

Quantum co to calgonit tabletka do zmywarki? :-) nie to auto na rynek USA, który posiada klimatyzacje, wspomaganie, elektryczne wszystkie szyby, elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka, oświetlenie lamp wg. standardów USA, welur, oświetlenie tylnych pasażerów, zagłówki tylnych pasażerów, podłokietnik, napisy na regulacji kratek nawiewu ON OFF, tempomat, inspekcja sondy lambda tzw. OXS, licznik wyskalowany w milach, czujnik niezapiętych pasów, podwójny klaskon niski i wysoki ton, centralny zamek nawet klapka wlewu paliwa, blenda na kwadratową rejestracje z tyłu i mniejsze wycięcie w zderzaku przednim i w większości silniki 5cylindrowe, które były przystosowane do ciepłych krajów - osłonka wentylatra i mocniejszy alternator. Czterocylindrowe Quantumy posiadały większe chłodnice. Wzmocnienie przednich podłużnic z dwoma uchwytami. Skrzynie w automacie nie były standardem, który klasyfikował auto, że jest eksportowane za ocean.
Prawdziwym rarytasem były Quantum'y z silnikami Turbo Diesla. Spalanie 5 litra na 100 km a w USA niska cena za paliwo czyli jazda praktycznie za darmo dla przeciętnego amerykanina.

32B w sedanie były eksportowane do Mexyku, nazwane zostały tam CARAT.

W Chinach i brazyli bardzo się przyjął model 32B sedan. Tak, że w połączeniu z różnymi firmami rozpoczęto produkcję w tych krajach. Chińczycy napędzali sprzedaż tych modeli: wszystkie taksówki, policja. Rozpoczęto kolejne edycje modelu Santana 2000 potem 3000. Już trwają przygotowania do wdrożenia kolejnej edycji, mogę się domyślić nazwy Santana 4000 :-)

W Brazyli rozpoczeto seryjną produkcję Santany. Dodatkowo rozszerzyli o kolejny rodzaj nadwozia COUPE. Santana 2 drzwiowa. Santana w wersji kombi nazwana została QUANTUM. Głównym atutem, który pozwolił być tak popularnym modelem wśród brazylijczyków to silnik przystosowany na paliwo z trzciny cukrowej, na alkohol. Doładowane turbiną. Rozpoczęli produkcję kolejnego modelu Santana 2000, który nie cieszył się dobrą jakością wykonania. Model Santana 2000 w wersji kombi nazwany został QUANTUM. W połączeniu z firmą AUTOLATINA.VW+Ford. Zaczęto produkcje auta o nazwie Ford Versalies, który bazował na Santanie 2000.

W Japoni Santana posiadała kierownice z prawej strony i nazywała się tam Nissan Santana. W Australii fabryka VW nie była opłacalna i więc kupił ją NISSAN.



Ostatnia aktualizacja 2011-09-01

copyright©2010-2011 by Skopek. All right resrved.
Wszystkie prawa zastrzeżone

Nie ponosze odpowiedzialności za rzeczy zamieszczone na tej stronie, podstronach i linkach !